ДНЕВНИК MASTERSKAYA
ДНЕВНИК MASTERSKAYA
ДНЕВНИК MASTERSKAYA
ДНЕВНИК MASTERSKAYA
ДНЕВНИК MASTERSKAYA
ДНЕВНИК MASTERSKAYA
25. 06. 2020
Таня Федорнак

ти хто такий: Wootabi про бітмейкерство

Музична сфера таїть у собі купу різноманітних професій. Ми розпочинаємо серію інтерв'ю з різними представниками: від андерграунду до іменитих, — щоб розібратись що до чого.

Тетяна, культорг БК «Мастерская» заради цього матеріалу пройшла декілька частин Resident Evil, прослухала найглибші надра Sound Cloud, прочитала увесь Reddit та дібралась віртуальним автостопом до Рівного, аби задати декілька питань герою матеріалу — бітмейкеру Богдану, аkа Wootabi.
— Розкажи про себе. Хто ти, звідки, що робиш, з чим тебе їдять?
— Привіт! Звати мене Богдан. Живу та розвиваюся у м. Рівне. На даний момент створюю інструментальний хіп-хоп, ембієнт та хаус. Маю два проекти. Основний з яких «Wootabi», в якому переважно комбінована стилістика (лоуфай хіп хоп, джаз та ембієнт в сукупності). Другий поки що на стадії формування, який буде виключно для ембіенту та експериментальних композицій. Разом з тим, ліплю колажі, малюю та фотографую на плівочку.
— Як почав писати біти?
— Було мені певно років 12, коли вперше завантажив fl studio та сказав мамі щось типу: «Блін, це ж я можу музику писати прям тут, прикинь!». Почав тоді робити щось дуже дивне, і до років 14-ти в мене вже було багато демок з драмнбейсом. Навіть на лейблі релізнули коллабу з моїм колєгою Kznc. Десь після того почав писати біти та відкривати для себе багато цікавих жанрів у музиці. В 2015 році запуляв свою першу епішку на бендкемп та клауд.
— Ти вчився у музичній школі?
— Ні, в музичці не вчився. Зараз стараюсь сам вивчати те, що піде мені в подальшому на користь у написанні композицій.
— Хто такий бітмейкер? Поясни від себе.
—  То людина, яка тонко відчуває ритми та вміло створює їх. Бітмейкер повинен відповідати своїй музиці та оточенню, внутрішньому та зовнішньому (як і кожен виконавець у своєму жанрі). Обов’язково повинен бути свій стиль та звучання, бо саме це робить бітороба унікальним.
— Які інструменти використовуєш для написання? Як виглядає твоє робоче місце?
—  Поки що у моєму розпорядженні тільки семплер (Roland SP-404 A), мікро та комп’ютер. Стараюсь відкладати філки, щоб поповнити свій «гардероб» синтезатором, та різними класними девайсами.
— Як шукав та виробив свій стиль?
—  Мені здається, він знайшов мене сам та в дуже правильний момент. Його ще треба допрацювати та гарно оформити, щоб надати більш характерного звучання та впізнаваності.
— Хто чи що надихає?
—  Не дуже вірю в натхнення насправді. Мене заряджає оточення та спілкування з хорошими людьми, подорожі по мальовничих краєвидах (особливо в горах), музика та візуальна естетика у різних деталях, на які люди зазвичай не звертають навіть уваги. Останнім часом на мене дуже впливають медитації та книги
— Розмови про натхнення тебе дратують? Яким чином організовуєш свою роботу?
— Ні, просто мені не подобається це визначення. Перед тим як робити музику, я опираюсь на емоцію яка переважає в даний момент, намагаюсь продумати якусь концепцію. На столі вже має бути смачний чайок з коржиками (щоб лишній раз не бігати на кухню). Після того — відразу до праці. Коли вже є готова демка, тоді можу дозволити собі піти на балкон з самокруткою та прослухати запис декілька разів. І так по колу, поки не сформується готовий трек.
— Чи можливо заробляти бітмейкерством?
—  Все можливо, якщо докласти до своїх навичок зусилля та вміння правильно тим всім користуватись.
— Що найбільше незрозумілим і бісячим для тебе є у сфері?
—  Копіювання музики. Дуже харять «тайп бітс» і оцей ажіотаж навколо таких бітмарів.
Комусь можливо це ок, але мені це здається дуже дивним, бо виконавець втрачає відчуття власного стилю і робить це, як той, в кого це виходить краще та унікальніше. Ну і несприйняття людьми нової музики, нових артистів (до тих пір, поки вони не стануть відомі).
— Як знаходиш контакти?
—  Коли мені цікаво з кимось попрацювати, то пишу напряму в інстік або клауд. Дуже на це вплинула співпраця з «Ціною ритму». Після наших релізів з рібятами інфа про мене розповсюдилась серед їхнього кола спілкування і звідти летіла далі (за що я їм мега вдячний). Сарафанка — то дуже потужна штука.
— Чи працюєш з платформами для бітмейкерів, якщо так, то з якими?
—  Поки що в моєму розпорядженні саундклауд та бендкемп. В подальшому буду пушити нові релізи на всі музичні платформи. Недавно зареєструвався на аудіо джангл. Побачу, що з того вийде.
— Де твоя межа андеграунду?
— Не впевнений, що вона для мене існує)
— Яким став період карантину для тебе? Щось змінилось?
—  Хоч і в моєму житті з початком карантину нічого практично не змінилось, навколишня обстановочка якось давила на голову і наштовхнула на серйозні роздуми. Якось я почав більш розумно використовувати свої можливості, читати багато книг, займатись дихальними практиками та фізичними вправами. Почав відповідальніше відноситись до свого здоров’я та інформації, яку я вбираю в себе.
— Як локальна сцена змінює загальні рухи культури?
—  На мою думку все і починається з локальних виконавців та заходів. Згодом воно перетворюється у масштабну течію, за якою будуть йти люди. У моєму місті все тільки починає рухатись, набирати темпу. Сподіваюсь, що сучасна індустрія впустить до себе щось нове та надасть підтримку для подальшого розвитку.
— З ким хотів би попрацювати?
—  Працюю з тими, з ким і хотів. Але ще би хотілось зробити спільний реліз з Довгим
Псом та Jointjay, щоб закріпити продакшн.
ЧИТАТЬ ЕЩЕ
ЧИТАТЬ ЕЩЕ
ЧИТАТЬ ЕЩЕ
ЧИТАТЬ ЕЩЕ
ЧИТАТЬ ЕЩЕ
ЧИТАТЬ ЕЩЕ